Jak zarządzać danymi produktowymi i osiągać wyższy zysk? Skorzystaj z opcji zarządzania plikami
Jak zarobić więcej w Internecie w 2022 roku? Ręczne zarządzanie danymi produktów e‑sklepu to już przeszłość. Aby zaangażować klientów na jak największej liczbie platform, marketerzy wykorzystują wiele zalet zarządzania plikami danych. Z jego pomocą możesz poprawić widoczność swojej marki, produktów i usług z jednego miejsca.
Dopracujesz reklamę i wyeliminujesz błędy
W marketingu cyfrowym jednym z najczęściej używanych terminów jest „przewaga konkurencyjna”. Zarządzanie paszami jest obecnie jednym z największych. Jego istota opiera się na potrzebach marketerów i e‑kupujących, aby wyeliminować żmudne ręczne zarządzanie danymi i ustawić zautomatyzowaną, bezbłędną sprzedaż towarów na wielu platformach. Dzięki temu umożliwia prostą edycję kanałów bez konieczności zatrudniania programistów i czekania na ich interwencje.
Zwykle działa na systemie reguł, które ułatwiają filtrowanie treści. W ten sposób umożliwia dodawanie i edycję informacji o produktach zgodnie z wymaganiami kanałów reklamowych i porównywarek lub tworzenie segmentów najlepiej sprzedających się towarów. Używając go do dobrego kierowania wszystkich swoich reklam, udoskonalania danych produktów i korygowania wszelkich rozbieżności, sprzedawcy tworzą skuteczną reklamę.
Monitorujesz wymagania kanałów reklamowych, porównywarek produktów i rynków
Nie wystarczy dziś polegać na tym, że e‑sklep sam przyciągnie klientów. Aby zwiększyć widoczność swojej oferty, istnieje kilka sposobów na reklamowanie towarów za pomocą osób trzecich.
Aby Twoja reklama produktu została zaakceptowana i wyświetlona bez błędów (a tym samym nie zarabiając dla Ciebie), te kanały wymagają dostarczenia informacji o produkcie w określonym formacie. Każdy z nich ma swoje własne wymagania, na które musisz zwrócić uwagę. Również tutaj zarządzanie plikami danych odgrywa dużą rolę, ponieważ umożliwia reklamowanie się we wszystkich wybranych przez Ciebie systemach reklamowych z jednego miejsca.
Procesy te działają w oparciu o przesyłanie feedów produktowych (najczęściej w formacie XML i CSV, ale również jako plik tekstowy), które zawierają informacje o sprzedawanych przez Ciebie towarach.
Jakie podstawowe informacje o towarach musi zawierać feed:
- nazwa (dokładna nazwa produktu)
- opis (co to za produkt lub usługa i czym się zajmuje)
- cena ile kosztuje)
- kategorie (do jakiej grupy produktów należy?)
- dostępność (czy jest w magazynie, czy nie?)
- ilość (ile sztuk towaru będzie zawierało zamówienie?)
- inne kluczowe atrybuty: materiał, wielkosc, kolor, EAN/GTIN numer i w zasadzie wszelkie informacje, które chcesz przekazać klientowi o produkcie
Twoje towary łatwiej trafiają do oferty systemu reklamowego i osiągają wyższe pozycje. Użytkownik zobaczy wtedy Twoje ogłoszenie podczas wyszukiwania wybranego produktu lub usługi, będzie mógł w nie kliknąć i podjąć decyzję o zakupie towaru.
Zapoznaj się ze specyfikacjami reklam w najpopularniejszych systemach reklamowych w Czechach:
Co robią narzędzia do zarządzania plikami i jak mogą Ci pomóc
Jest to oprogramowanie online, które pomoże uprościć i zautomatyzować pracę nad optymalizacją danych produktowych oraz pozbyć się konieczności zatrudniania programisty i oczekiwania związanego z jego pracą. Użytkownik przesyła swój feed do wybranego narzędzia, które modyfikuje tak, aby spełniał wymagania każdego wybranego kanału reklamowego.
Narzędzia do zarządzania kanałami pozwalają dodawać dane do opisów produktów oraz segmentować towary, które chcesz reklamować na portalu ogłoszeniowym. Redukują również błędy popełniane ręcznie i zapewniają natychmiastową aktywację każdego rekordu produktu. Z ich pomocą skuteczniej osiągniesz swoje cele sprzedażowe.
5 powodów, dlaczego będziesz korzystać z narzędzi do zarządzania plikami
-
Odrzucenie ogłoszenia: Podczas ręcznej optymalizacji łatwo można popełnić błędy, przez które system może nie uwzględnić towaru w ogłoszeniu
-
Problemy z formatem: każdy kanał ma wymagania, które musisz spełnić, aby reklamować swoje produkty. Jeśli nie wyślesz kanału w odpowiednim formacie, dane mogą być nieprawidłowo wyświetlane lub niedokładne
-
Opóźnienia czasowe i finansowe: bez zautomatyzowanego systemu będziesz musiał uruchamiać swoje produkty pojedynczo. Zajmie to ogromną ilość czasu i zasobów.
- Długie rejestracje indywidualne: w przypadku reklam ręcznych będziesz musiał skonfigurować dane produktów dla każdego kanału sprzedaży osobno, co zajmuje dużo czasu.
- Wyprzedź konkurencję: dzięki lepszej jakości danych będziesz wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. W czasach, gdy kliknięcia stają się coraz droższe, jest to duża zaleta.
Wypróbuj Mergado. Ma ponad 10 lat tradycji
Mergado uprości dla Ciebie zarządzanie wszystkimi procesami feed management, dzięki czemu możesz skupić się na innych ważnych zadaniach Twojej firmy. Ponadto z jednego miejsca może zarządzać ponad 400 kanałami sprzedaży w 50 krajach.
Tysiące klientów korzysta z Mergado do optymalizacji feedów produktowych. Dzięki temu spełniają wszystkie zasady kanałów reklamowych i mogą automatycznie aktualizować dane produktów. Efektem jest skuteczna reklama, którą możesz ustawić samodzielnie bez konieczności zatrudniania programisty.
Mergado:
- Dzienne używane przez tysiące zadowolonych klientów
- Jest ich częścią więcej niż 120 certyfikowanych agencji i specjalistów.
- Oferuje nieograniczona ilość eksportu.
Przeczytaj przewodnik Zaczynamy z Mergado.
Automatyzacja marketingu online za pomocą narzędzi do zarządzania plikami danych pomaga zarządzać katalogami produktów i reklamami w wybranych kanałach sprzedaży. Korzystając z Mergado masz pewność, że Twoje reklamy będą wyświetlane bez błędów i poprawią Twój współczynnik konwersji. Możesz to wszystko zrobić sam, nawet jeśli nie jesteś geniuszem marketingu.
Potrzebujesz więcej informacji? Zarejestruj się na nasze bezpłatne szkolenia, w których przedstawimy Ci wszystkie zalety Mergado.
Może Cię również zainteresować:
Łukasz zajmuje się większością komunikacji w języku czeskim w Mergado. Poprzez blogi, pocztę e‑mail i sieci społecznościowe regularnie dostarcza czytelnikom e‑commerce informacji dotyczących handlu elektronicznego oraz wskazówki od Mergado. Kiedy nie jest copywriterem lubi proste rzeczy, takie jak badminton, wycieczki, ukryte perełki z muzyki lat 80. i owoce morza podawane z czerwonym winem.
Add new comment